28 sep. 2012

Heartbreaking med stort H

Jag snubblade över denna videon igår och tårarna bara forsade. Det var bland det mest hjärtskärande jag har sett. Jag var också otroligt mobbad under min skoltid och jag vet precis hur det känns och vilka ärr det lämnar kvar. Jag önskar att alla människor som mobbar andra människor visste vilken skada dom gör. Jag tror inte man kan förstå om man inte har gått igenom det själv. Det kan räcka med ord, en knuff och folk som viskar för att bryta ner en människa totalt, och det kan ta MÅNGA många år att komma på fötter igen. 

Jag gick verkligen igenom ett helvete under min skoltid men samtidigt så är jag på ett sätt glad att jag har gått igenom det jag har gått igenom. Jag kanske inte hade varit den jag är idag annars, haft de värderingar jag har och definitivt inte haft den förståelsen.

Det som inte dödar dig, gör dig starkare ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar