21 sep. 2012

Jobbig dag

Jag har varit inne på att köpa en renrasig chihuahua tik till Melvin för framtida utställning och avel. Jag har hittat en som jag föll pladask för, dock är den född med ett väldigt litet navel bråck, vilket många uppfödare och troligen SKK inte är så förtjusta i att man avlar på. I SKK's regler står det att om det gäller ett litet navel bråck så dömer dom från fall till fall och jag har försökt få tag på dom hela veckan nu för att få lite råd, men utan framgång.

Ägaren till tiken har i allafall en annan intresserad köpare så jag fick tills idag på mig att bestämma mig, vilket inte är det lättaste. Jag är veeerkligen sugen på att köpa henne men det lutar nog åt att jag faktiskt släpper henne. Kanske kommer jag ångra det valet stort, men med tanke på att jag redan har 4 hundar så är det jätteviktigt att hitta rätt hund. Vi får se vart tåget landar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar