11 okt. 2012

Veterinärbesök

Igår var jag hos veterinären med minstingarna. Melvin har ju haft problem med andningen och har snorat väldigt mycket. Jag misstänkte noskvalster eller en förkylning. Veterinär sa att om det är noskvalster så måste alla hundar komma och få behandling som innebär att dom får en spruta (2 ggr med 14 dagars mellanrum). Jag hade bara med mig två av fyra hundar, därför sa han att jag kunde avvakta en vecka ifall att det bara är en förkylning. Melvin har trots allt slutat med inåtsnorklingarna men har istället börjat nysa en del. 

Är det inte bättre nästa vecka så får både jag och grannen åka ner med alla vovvarna då två av hennes har samma symptom, men som också har blivit bättre. Nåväl, det ger sig. Är det noskvalster så är det inget som är farligt utan bara obehagligt för hunden och dessutom smittsamt vid direktkontakt med andra hundar. Därför håller jag mina hundar borta från andra hundar tills vi vet säkert. Dock borde resten av hundarna också blivit smittade eftersom dom sover ihop. Men men...vi får se nästa vecka. Det är skönt att veta att det inte var något allvarligt iallafall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar