20 sep. 2012

Nya krafter, nya tag.

Jag känner att jag gav upp mitt liv och pausade allt runt omkring mig för ett tag. Nu känner jag att jag måste blicka framåt och komma upp ur gropen som jag på något konstigt sätt hamnade i. När jag tänker tillbaka så undrar jag hur det kunde bli såhär. Att jag dras med en jäkla otur, det vet jag redan men någon måtta får det vara. Det enda positiva är att man alltid lär sig något på alla motgångar och man lär sig att förstå situationer och problem och kan därför acceptera dom på ett annat sätt. Jag håller fortfarande fast vid att det är en mening med allt, även om jag ändå inte alltid kan förstå meningen med alla saker som händer runt omkring mig. Dock måste man lära sig acceptera det, leva med det och gå vidare. Det är ingen idé att grubbla över saker som hänt för man kan ändå inte ändra på det förflutna. Det man kan göra är att tänka annorlunda i framtiden och göra andra val. 

Det är dax att blicka framåt med nya krafter och nya tag ♥

1 kommentar: